Monday, April 13, 2009

JANGAN TEGUR!

It's been sometime my heart don't beat that fast, and its been some time since my hair stands up so I went to watch Jangan Tegur! LOL! Malay ghost movie. Or maybe wanna test 'market' whether my captain Gene says that por tor ghost haven come out that insan is uglier or the ghost inside the movie looks uglier. Haha!

Jangan Tegur mengisahkan Natasya yang mengalami kemalangan jalan raya sehingga berada dalam keadaan koma selama beberapa hari. Kemalangan jalan raya yang berlaku pada tempat yang sama seorang gadis bernama Baizura mati dibunuh tidak diketahui langsung oleh sesiapa. Sehinggalah Natasya sedar dari komanya dan sering bermimpi dengan kejadian yang pelik seakan mengajak Natasya menjejaki kes pembunuhan Baizura yang sudah dua tahun menghilang secara misteri tanpa mengetahui puncanya.

Apa yang pelik, Natasya pula di rasuk oleh sesuatu kuasa jahat yang seakan ingin membalas dendam terhadap dirinya kerana berjaya merungkai kes pembunuhan itu. Filem yang menggunakan khidmat Ella Sandra sebagai pereka kesan khas kepada pelakon bagi menambahkan elemen seram cukup berkesan di hati penonton.

Barangkali babak untuk filem ini tidak cukup dan banyak babak juga yang kelihatan bergerak begitu perlahan dan mendatar. Namun, kekuatan tata bunyi banyak memberi suspen yang boleh menyegarkan penonton untuk menyelami sendiri keadaan apabila rasukan jahat dan roh saling bersaing.



0 comments: